Thursday 13 October 2011

Push. ! Push . ! Faizi 2009 will come back..

Assalamulaikum... Penah hampa kena Push !!! Push !! Push!!! Push !!! .. Aku sedang merasainya... Pada pukul 12 td aku ada la hallo dgn orang nie.. Niat aku memang murni habis.. Tapi failed... Aku gagal pujuk lagi.. Sampai la tahap aku dah fed-up... Lepas tu aku pada pukul 2.30 aku ada baca blog seseorang nie.. Dia tulis mcm nie.. :
"okay . life must go on with you or without you . i know how to handle myself . buat la nak buat apa pun . tengku tak kisah . tengku ada life tengku dan tengku kena fokus life tengku dan bukan berfikir tentang benda-2 yang tak mendatangkan faedah buat tengku . tengku rasa tengku terlalu baik sampaikan orang lain boleh pijak kepala mcm tu jea . setiap perbuatan ada balasan . sekali kau buat langsi , berkali kali tengku balas . cuma masa jea yang menentukan .

yea , kesabaran dah hilang ? mcm la orang lain pun takde kesabaran . ALLAH takkan kata kepada hamba nya . hanya hamba-2nya yang akan kata sesama hamba . tepuk dada tanya iman . kita manusia yang menumpang . menumpang kat dunia ALLAH . sekali sekala berbuat baik apa salahnya . tapi itu la , manusia tak sempurna . tengku pun tak sempurna tapi ada yang rasa diri sangat sempurna sehinggakan membuatkan org sengal . #tak sukanya update entry mcm neh#

okay . back to normal . tengku pergi sekolah dan belajar mcm biasa . masa rehat tengku study math dengan kawan-2 . nak dekat exam neh malas nak pikiaq benda-2 yang boleh sentap , menyentap , sakit hati , disakiti , sedih , menyedihkan , gembira dan menggembirakan . and whatever . tak masuk exam pun semua neh . keputusan tengku tak termasuk pun dalam segala perasaan bagaii . asalkan kau belajar rerajin-2 , ada la hasil . dengan mak pak pun dosa masih banyak , tayah la menambah dosa yang sedia ada . nak dekat-2 exam neh , mintak ampun makpak terutamanya . yang lain letak tepi ."



Apa perasaan hampa kalu awex yang hampa sayang, tulis macam nie??? Aku taw aku salah, tapi aku dah mintak maafkan.. Nak taw apa salah aku??? Ok aku cerita, satu malam aku ada on9 acc fb budak tembam nie... Lepas tu member dia si Fazriq nie ada Im.. Fazriq nie pun member fb aku jugak,  aku ingat si fazriq nie IM aku la... Aku tak perasan langsung yang aku on9 acc awex aku nie... So, nak dijadikan cerita aku dengan tak sengaja terbalas.. sekali  ja aku post kot... Dok esok nie budak nie dok marah2 aku...  Aku dah cakap kat dia aku tak sengaja.. Aku mintak maaf la.. Lepas tu dia dok moody teqok plak dengan aku.. Memang rasa bersalah lah.. Sejak hari tu hilang lah dia punya respect kat aku.. Pegi air terjun pun x gitaw.. Sanggup p dok gelak2 happy dgn kawan yang balak nie dok tunggu message masuk... Aku msg pun tak reply.. Sampai nak dekat maghrib pun ada kat air terjun lagi... Apa perasaan hampa sebagai pakwe kalau awex buat mcm tu... kalau sebelum nie nak teman mak p beli barang dapur pun bgitaw aku...

Malam tu aku tegor la cara elok, tapi mula2 ja la.. Byangkan aku message punya panjang dia msg pendek ja... contoh: "ikut b la"... tanssion dak kalu hampa ada kat tempat aku... Sampai la tengah malam tu aku dah memang bengang abes orang dok layan aku mcm nie sampai la terkeluar ayat hang/aku... Time tengah panas an.. Mana nak sedaq... tapi dia xsedaq plak apa ayat yang dia dah keluaq kat aku???? then aku rasa dia lagi biadap sebelum tu...aku hanya cakap hang aku ja... Dah berpuluh berkali aku mintak.... nak maap x maap tu aku x taw la... tapi sepanjang dia buat salah ada dia mai mintak maaf kat aku???.. Takpa aku sabaq lagi... Dia merajuk apa ntah sampai sekarang nie... Aku pun dah x larat nak pujuk sampai la dia kata aku nie balasan akibat dia brake dengan ex dia.. Panas oi !!!!!!!! Dia x kata secara live la...tulis kat blog....

Sekarang awak dah lain... Kononnya aak nak balas dendam la kan??? 
setiap perbuatan ada balasan . sekali kau buat langsi , berkali kali tengku balas . cuma masa jea yang menentukan ... Ok.. sekarang nie aku nak tengok ja hang punya langsi.. Besar mana hang punya kepala??? kesabaran hang dah hilang???? Ok,aku nak tengok,aku nak sabar lagi selagi mampu.. 


Ayat nie aku paling tak boleh terima 
"tengku pun tak sempurna tapi ada yang rasa diri sangat sempurna sehinggakan membuatkan org sengal . #tak sukanya update entry mcm neh#"   .. 


OK...Aku dah memang sedih habis apa yang hang buat kat aku nie... Sekarang hang nak buat apa dengan hidup hang...


aku pegang pada prinsip hang..
okay . life must go on with you or without you . i know how to handle myself . buat la nak buat apa pun . tengku tak kisah . tengku ada life tengku dan tengku kena fokus life tengku dan bukan berfikir tentang benda-2 yang tak mendatangkan faedah buat tengku .


Hang pandai bawak diri an... Suka hati la .. Aku nak tengok dari jauh ja... Tapi tuduhan hang yang kata aku pijak pala tak boleh masuk akai... Aku yang selalu bagi muka kat hang sampai hilang hang punya respect kat aku...Tapi fed-up nya aku kat perangai hang..  Tapi aku tak penah benci hang.. Perbuatan hang makin buat aku belajar erti sayang... Aku tetap dengan pendirian aku... Tapi aku dah bersedia kalau hang nak mintak bawa haluan sendiri...

Sorry to all.. 3 minggu lepas aku ada tempat nak mengadu.. Sekarang dah takde dah... Sorry kalau terpaksa baca entry panjang... Sekarang nie aku hanya share dengan blog ja... Nseb bek ada blog gak...hehheh... Orang yang aku sayang sengaja nak jauhkan diri.. Kononnya nak balas dendam.. K fine.. Up to you la...



Seminggu nie memang aku kena push habis lah... Sabar ja la.. selagi mampu...hehhehehe...
mampu kot...
k. la ...................assalamualaikum..








No comments:

Post a Comment