Saturday 1 October 2011

Warna remaja (part 1)


Satu malam aku ada baca status yang sangat pendek. Tapi mmbawa 1001 tanda tanya
daripada kawan baik aku nie. Kat status tu ada tulis love MR.'S'????...
kemudian beberapa soalan maut dilemparkan oleh aku kepada beliau.

mr.Hujan : Mr.'S' ??? sape tu ??? macam aku kenal kan ???  budak yang rajin tu eq ???

ms.'S'        : bukanlah. Mr.'S' tu aku la.. Nama aku kan mula dengan huruf 'S'..

mr Hujan : Abis tu kenapa msti ada Mr. ???? ko dengan aku pun nak rahsia-rahsia...

ms.'S'      : A'ah. Memang btol la dye. Dah lame aku usyar dye doe. Aku mmg suke dye pasal 
        dye tu workholic boy. dye rajin sangat.

mr.Hujan : dah tu ko terus terang la dengan dye. Ko ayat la dye.

ms.'S'      : Taknak la. Malulah aku. Aku tak nak jadi macam 'perigi cari timba'..


mr.Hujan : Ko nak aku bagitaw dye kew ???

ms.'S'      : Ko nak buat macam mane??? aku malu doe.. tapi serius aku suke dye. Hati aku berdebar
         ble tengok dye. Kadang-kadang sampai aku sakit perot.

mr.Hujan : yala2... esok aku try tanye plak ape perasaan dye kat ko. Dah kemaruk cinta 
         kawan aku nie. Ko pun jangan la nak berahsia dengan aku.

ms. 'S'      : Okeei kawan baik.

Keesokan hari ketika di kolej. Kebetulan aku dengan Mr.S(pakwe Ms. S) beroperasi
di deparment yang sama jaga pintu. Bukan pak guard ok.! mr.S diberi tanggungjawab untuk
menjadi Chef of The Day. Aku pulak menggalas tugas sebagai cashier(berpangkat gitu)...hahaha :D
kerja berjalan sperti biasa. Sampai la satu ketika.

mr.Hujan  : Mr.S customer dah makan desert.. Hang dah boleh p tanya comment 
             pasai food ary nie(Mr.S org utaqa)

mr. S        : ya ka?? dah boleh p tanya lanie ???

mr.Hujan   : kot ya pun, Hang bukak la approne dengan kie dekat kepala tu...
    Takkan nak jumpa customer dengan minyak-minyak hitam nie..

Mr.S senyum ja sambil mengikut cadanagan yang diberikan aku..
Tiba ada suara tak enak berkumandang..

Hantu 1  : Tah ko nie Mr.S !!! Dengan baju kotor..!! selekeh..!! mcm nie ko nak jumpa customer???? 
        chef dah ckp td kan baju ko memang kotor.!!

mr.Hujan   : ckp dalam aty[ lah menatang nie...dia plak lebih x penah makan kasut PLKN saiz 7 la nie]...

Mr.S senyum jew...aku plak lebih-lebih benggang

Mlm tu Ms.S plak dapat tahu cerita tu...beliau sedih...beliau ada dengar Si Hantu nie ckp mcm nie;

Hantu1  : Tengok Mr.s tu selekeh giler..macam tu Ms.S nak buat pakwe??? x payah la....

Ms. S kecik aty giler... Mulut  si hantu tu ibarat bontot berok ditenyeh cili... x reti nak beradap...

**Moral of the story sedar lah dengan segala percakapan kalian..Sbb x sume orang suke kitew.

watak untuk hari ini .

Mr. Hujan
Ms. 'S'
Mr.'S'
Hantu 1 (watak jahat)

*****kisah di atas hanya rekaan semata-mata atas pengalaman aku sebagai khalifa d muka bumi ini****
*********tiada kena mengena di antara orang-orang yang aku kenali *****************


>>>>>>>>>>>>bersambung<<<<<<<<<<<<








No comments:

Post a Comment