Tuesday 11 October 2011

F.T island..(K-POP)

 Assalamualaikum... pagi2 buta nie Mr.Hujan macam biasalah kena bangun pegi class.. Subjek untuk hari ini ialah Pendidikan Islam... Dah mcm budak2 kan ???? Ilmu tak penah habis.. So kita kena study la lagi... Pasal agama plak tu... Dulu kat skolah belajar macam lain.. Kat kolej nie plak pelajaran dia lebih details.. Kira aku dah terer la bab agama nie... So, sapa2 yang nak cari calon laki aku la paling layak...hahahahha... Astagfirullahalazim.. terlebih sudaaa ! "Jika sifat bongkak,takbur, atau sombong berada didalam hati kamu walau sebesar zarah sekali pun.. Dia tidak akan bau syurga".... Bahayakan ??? Zarah tu besar mana??? Seperti yang tertulis dalam al-Quran, zarah merupakan objek yang paling kecil didunia... Hebatkan al-Quran nie..???? Tu pun orang kafir kata al-Quran nie Muhammad yang reka cipta.. Mana mungkin seorang manusia biasa ketika itu mampu mengetahui hal-hal sebegini... Mana mungkin Muhammad dapat mengetahui pekara2 sains yang aneh seperti kejadian seperti kejadian Big-Bang or etc.. .Lepas tu si kafir nie kata lagi ya memang betol al-Quran ini bukan Muhammad yang reka... al-Quran ini syaitan yang punya.... Jelaskan???? Orang kafir tak pernah berpuas hati dengan orang islam... Kalaulah syaitan yang reka al-Quran ini, mana mungkin wujud ayat-ayat yang menyatakan syaitan itu ialah musuh yang terang lagi nyata bagi kamu..(cek surah yassin..aku dah lupa ayat keberapa).... Al-Quran nie merupakan ilmu yang diturunkan oleh Allah kepada manusia... Kalau bijak guna cantik jadinya... Sekarang orang kafir pun tengah kaji pasal al-Quran.....

Ceh...tazkirah plak aku pagi nie...hehehehhe.. Aku memang suka bagi teguran kat orang supaya kalau aku ada buat salah mai la tegoq cek nie haa... tak marah aih... Nak mai tengking2 pun takpa.. Mr.Hujan tak berpegang pada prinsip "sebelum hang nak tegor orang hang cermin diri sendri dulu..sedar la diri sikit" ... Hello der ! Kalau dok buat lagu nie sampai bila manusia takkan maju... Mana ada manusia yang sempurna.. Teguran demi teguran mampu mengubah manusia menuju kearah kebaikkan... Macam saya sekarang, miss Iman nie garang.. Baru sekarang aku tahu dia spesis yang macam mana..hahahaha.. Thanx awak !. Awak dah tegor saya kearah kebaikkan... Apa yang awak buat mesti ada kena mengena dengan saya.. Rupa-rupanya saya dah terpesong jauh awak.. Thanks pulihkan saya kembali.... Eh ! citer plak pasal budak tembam nie..hahaha.... Sebernarnya pagi nie aku tak pegi class..hahhaha.. Ayat kat atas macam seorang Uztaz..Bajet2 ja kan... Nie kalau si garang nie tahu mampus aku nak menjawab.. Dia pun ada class agama gak hari nie..sama waktu dengan time agama aku.. Tapi dia nie belajar kat lain la.... Budak2 skolah la katakan..hahahha.. Budak tapi kuat beletiaq...!! Mengalahkan mak orang... Tu la awex gua nie, walaupun perangai nampak macam budak2(memang budak2 pun) tapi sebenarnya dia matang gila kot... Aku ngn family dia ja taw... Hampa taw ka?? Jangan dok buat kalut... Satgi convers saiz 8 melayang...ahhaha

Dah lari topic nie...heheh... xde citer la nak update sebenarnya.. Tapi nak share sikit bout this band from korea(K-POP la ngek)...aku dah terpengaruh dah dengan band nie.. Unik gila tapir la... Muka2 ahli kumpulan nie dah la jambu tapi suara vocallis dia unik abis cakap ko leha !.. Nie lah dia dengan bangganya aku mempersembahkan F.T Island ;


F.T Island


Jambukan??? Nk buat macam mana korean kan??? mereka2 nie susah nak jumpa muka rock macam aku nie.. Tapi lagu yang dibawa oleh band F.T Island nie memang jiwang abis ar.. Lagu yang sedih2 lagi banyak.. Hampir ternangis aku melyan lagu kumpulan nie(hampir ok)... Tambah2 suara vocallisnya yang serak2 basah gitu membuatkan aku lagi menghayati lagu nie... Sebenarnya aku tak pernah pun layan lagu korea.. Drama selalu la jugak... Okek cakap banyak takmau jom layan lagu dia sikit... Dengar sampai abis taw...
**Pause dulu lagu aku kat bawah page nie





Titles : after love




Titles : Bad woman




Titles: She's dont know




Title ; Love sick/sarangalhee





Best kan band nie?????
Ahli kumpulanya terdiri daripada ;

Guitaris/leaders : Choi Jonghun (최종훈)
Vocal : Lee Hongki (이홍기 )
Bassits : Lee Jaejin  (이재진)
Drummer : Choi Minhwan (최민환)
Guitaris/subvocal : Song Seunghyun (송승현)

Former member
Guitaris/subvocal : Oh Wonbin 오원빈 


Okek... nie la serba sedikt perkongsian aku dengan korang hari nie... Alang tak pegi class an.. Layan K-POP jap..hahhaha......BTW..rindu my sayang... beliau dah ok sikit dr merajuk terok dengan aku...heheh.. Suke..
Rindu awak...

Assalamualaikum

**Jadikan hari ini hari yang ceria bagi anda..hehehehh







No comments:

Post a Comment